soo

Alla inlägg under juli 2011

Av Harry Stangenberg - 2 juli 2011 14:52

Så var det dags för en sammanfattning.

Jag har nog tidigare skrivit att allt fungerade helt enligt planen, bra vind, kanske lite mycket motor när vi gick till Shetland, annars seglade vi mest för hela slanten, ingen dimma och egentligen inga våldsamma vindar.              

OK det blåste friskt när vi kom till Norge på hemvägen men då är det är bara att minska segelytan.

Vi har varit friska hela tiden, bakterierna trivs nog inte i temperaturer kring de tio.

Stämningen har hela tiden varit på topp givetvis tack vare:


Fredrik som alltid är pigg och glad, full i faen och alltid nära till skratt. Hur blev det med vikten? Kommer du med bland gastarna till Gotland Runt och besättningens totalvikt på 500 kg? Tomas och jag har gått ner vardera 2 kg så man ser att vin och spritmetoden fungerar lika bra som Gi…. 


Tomas, alltid hjälpsam, slitvarg, tog många långa styrningar. Mycket omdömesfull, gott sjömannaskap men så har vi också kamperat ihop i snart 45 år.


Sten-Olof, värmlänning, något seg och långsam i början men var snart ikapp. Landkrabba med erfarenhet av Göta Kanal och Klarälven.

Ja vi måste verkligen ge dig en eloge. Det var synnerligen trivsamt att ha med dig ombord, hungrig inte bara på mat utan också på segelkunskap.


Ett stort tack gubbar!


Kapten Harry


  

Vad är nu detta? Jo jag sklle fixa lite i båten, låg med aktern mot bryggan, hoppade men fastnade med foten på båten, slog huvudet i bryggkanten, hamnade i vattnet, otäckt för jag visste inte vad som var upp eller ner, kom till ytan i sista sekund, låg säkert en kvart i vattnet innan mitt skrik på hjälp uppfattades. Bröt underarmen…..kul och jag som skulle börja träna golf efter flera års uppehåll.

Löjligt, så har man seglat 1250 sjömil = 230 landmil, hoppat och klättrat och så trillar man i vattnet i hemmahamnen!!!!


Nu vänder vi blad!



 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards